tisdag 23 februari 2010

Dödskallemössa


Jag satt och virkade på dotterns kjol och kom underfund med att nu gjorde jag ju bara saker till henne. Då tänkte jag på vad jag hade kunnat gör till sonen. Jag kom då på att jag faktiskt kunde göra en mössa till honom också. Vad skulle jag då hitta på för mössa att göra? Jag vet ju att han gillar dödskallar och svart så nått sånt fick det ju bli. Jag bestämde mig för att pröva något som jag aldrig gjort, nämligen att virka in ett mönster. Så det pillifixar jag med just nu :)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Såg fin början ut iaf! :-) Är det bara att följa rut mönster jämnt som i stickning?

Heléne sa...

Nä man får se lite under mönstrets gång, jag fick ändra ena sidan. Jag fick göra fler på maskor på den sidan för att det skulle se nått sånär lika ut. Så det gäller att ha lite koll. Men det kanske blir lättare när man gjort det fler gånger.