lördag 18 oktober 2008

Virkade gamla godingar




Jag tänkte på en sak när jag gick igenom gamla bilder. Det är många av dem som jag inte visat här, och min svägerska tjatar alltid om att jag ska visa allt jag gjort. Så jag tänkte ta tillfället i akt och visa lite av gamla godingar!

Koftor är roligt att göra men det tar så lång tid, tröjan av mormorsrutor gick snabbt o lätt att göra. lapptäcket där emot vat pilligt.

Den bruna koftan gav jag till min syster som blev kär i den när hon var hemma hos mig och gick igenom min garderob. Trevligt att ge bort saker tycker jag!

Tröjan av mormorsrutor väntar min son på att växa i, var så rädd att den skulle bli för liten och så blev den förstor i stället. Jajja så kan det bli.

Lapptäcket gjorde jag till min dotter när jag väntade henne. Sen hade jag den i vagnen som var ljus blå det var så fint i hop. Nu har dottern filten till sina dockor. Så den blev välanvänd.

1 kommentar:

Daddis sa...

Vilken fin tröja du gjort av mormorsrutorna=)